Årsresumé del 1

Tänkte göra en liten sammanfattning om mitt 2013. Har precis kommit hem från jobbet denna fina lördag, och har inte mycket annat att sysselsätta mig med så det kan ju passa bra. Detta har definitivt varit ett av de bättre åren i min livshistoria kan jag ju bara börja med att säga.
 
Januari:
Jag var ju fortfarande bosatt i Nya Zeeland denna månad och mina päron som jag firat nyår med var fortfarande kvar i mitt nya land. Så vi turistade runt hela norra ön i Januari och hade det allmänt härligt. När de åkt hem till Sverige igen så hängde jag med min nyzeeländska värdfamilj till deras lilla sommarhäng på Opape Beach vid den norra kusten av Nya Zeeland. Jag jobbade på som vanligt med barnen när vi kommit hem igen, bakade, busade och hade det allmänt gött i den härliga sommaren där borta resten av Januari månad.  
 
Februari:
Var skitdålig på att blogga den här månaden, men jag drog i alla fall över till Australien för att träffa Camilla i Februari. Detta var första gången jag åkte till landet i mina drömmar och Surfers Paradise som var den första destinationen levde helt klart upp till alla förväntningar, men när vi sedan drog till Byron Bay blev jag lite besviken. Det var bara svenskar överallt, och allt var typ anpassat efter oss skandinaver så det kändes som att jag tagit första bästa plan till Alanya ungefär. 
 
 
Mars:
Passionsfrukten började spåra ur där hemma, vi hade egenodlad som växte hejvilt ute i trädgården - NAJS. Lite overkligt att man typ var tvungen att äta 4-5 st om dagen för att alla skulle hinna ätas upp haha. Jag åkte iväg till Australien igen, men denna gång till Sydney, sjuuukt härligt ställe! Var allmänt taggad på allt den här månaden. Hängde även lite med familjen på brandstationen när brandmännen skulle leka och ha det trevligt (pappan i familjen var ju brandman) och sedan började vi renovera om köket där hemma. Någon hade ju varit så duktig och lagt på sisådär 6 lager golv under en heltäckningsmatta, så för att få fram det understa golvlagret var det bara att skrapa och hålla på tills precis hela händerna var blodiga, mer eller mindre.
 
April:
Hösten började mer och mer visa upp sig den här månaden. Jag och Emma drog i början av månaden iväg till New Plymouth som var otroligt vackert, jag hängde massor på brandstationen där folket valde att klä ut mig och Kelly till brandmän, sedan hade vi även en stor hangi (innebär att man typ lagar mat i marken, gammal maori-metod), sedan hängde jag även med min värdpappa på hans andra jobb i "the shit truck" för att tömma lite avloppstankar (askul hähä). Sedan var det även dags för den tredje Australien-resan för detta år. Hamnade på VÄRLDENS minsta och äckligaste jävla flygplan när vi skulle flyga inrikes, både jag och Emma satt där helt typ paralyserade med riktig dödsångest hahaha. Bilden längst ner visar hur planet såg ut, vi satt i princip längst bak och man såg klart och tydligt in till piloterna eftersom det tydligen inte ens fanns plats för en dörr till cockpiten.
 
Maj:
Tack och lov så överlevde vi den där hemska flygningen och kom med på planet till Brisbane. Därifrån åkte vi sedan till Surfers Paradise som helt klart gått och blivit min favoritstad i Australien (har ju bara besökt 4 olika ställen där så haha). Vi spenderade några galet roliga dagar där, drog sedan till IKEA en sväng och efter det till Brisbane som också var väldigt trevligt.
Eftersom jag faktiskt inte bara flängde runt hela tiden, utan även jobbade som au pair och hjälpte barnen hemma med läxorna så fick jag faktiskt den här månaden ett tack av yngsta dotterns lärare. Jag tyckte att det var lite roligt när ungen kom hem och visade upp det för mig en dag.
 
Juni:
Sista månaden i NZ åkte jag och Emma till Queenstown för att uppleva lite riktig vinter efter en alldeles för lång sommar (eller ja.. existerar ens det?). Vi hade så sjuuukt jäkla kul där, många galna kvällar! Vi ville gå lite bananas innan vi skulle hem tror jag, eftersom det är lite speciellt att festa tillsammans med alla galna kiwis. 
När jag sedan kom hem till Putaruru igen insåg vi att renoveringen (de var tvungna att riva bort innertaket) bidrog till att vi fick lite ovälkomna gäster hemma, så vi fick knåpa ihop egna små fällor och göra oss av med dem. Levde alltså bland giftspindlar och möss där ett tag, riktigt spännande vill jag lova. Sedan var det dags för mig att lämna landet, åka hem och återförenas med mina fina vänner och underbara familj!
 
Tar en del 2 imorgon! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0