Leg day?

Mina ben slutar verkligen aldrig att överraska. Jag har känt av mitt vänstra knä, alltså haft ont, så jag har pga det inte tränat ben på väldigt länge. Kanske två-tre veckor sen sist. Idag kändes det dock hyfsat bra, så jag körde på som vanligt. Satte mig i benpressen och tänkte se hur mycket jag tappat på dessa veckor som jag inte riktigt gjort något mer ansträngande än att typ sitta på min cykel, gå omkring på stan eller att sitta på en häst.
Provade först 110 kg som jag tyckte var riktigt tungt sist jag körde, men det gick lääätt som en plätt. Ökade till 115 kg och där kunde jag mata på helt utan problem.. vilket inte riktigt var det jag var ute efter, eftersom jag ville köra slut på musklerna totalt. Så jag ökade igen, till 125 kg (och det var ju efter 20 reps på 115 kg dessutom). Och det kändes i benen - MEN det gick.
 
Så var kommer den här styrkan ifrån? Förstår verkligen ingenting, men det är ju skitkul att det går framåt utan att ens behöva lyfta ett finger. Eller ja, trycka ifrån med benen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0