Rotorua

Förra helgen drog jag och Emma till Rotorua för att verkligen spendera tid där och lära oss staden. Det var typ 7e gången eller något som jag var där, men det har bara varit korta besök över dagen så jag har aldrig känt att jag lärt mig hur staden är uppbyggd så att jag kan hitta till saker utan att känna mig helt lost. Sagt och gjort, vi drog dit, hade en himla trevlig helg med sjukt mycket promenerande och inte alltför bra väder. Kallt var det dock tack och lov inte.

På lördagen var vi ute och gick, bland annat till en park där de har en "stor" marknad varje lördag. Jag var tvungen att skratta lite då denna marknad som folk pratat så gott om egentligen bara var ett litet stånd med thaimassage, mycket frukt och grönt samt några personer som sålde popcorn och typ varm korv. Okej.


När vi varit ute och gått i sisådär 3-4 timmar hamnade vi framför TVn på vårt gulliga hostel med irländsk anda. De visade alla avsnitt av australienska The Voice som gått under veckan.... så ja, helt ärligt så var vi bänkade här i ca 4 timmar.

Blev lite götta på donken

Emma var sugen att kolla på lite böcker och så hittade vi Sverige mitt i smeten!

Ett måste om man är i Rotorua!

Vi drog på bio för att fördriva tiden innan vår buss gick och såg Gambit. Helt sjukt konstig film, otroligt dålig. Men den var hysteriskt rolig vid vissa tillfällen så även om man tyckte att den var galet dålig så satt man och skrattade för att den var rolig på riktigt. Konstig blandning.


Ja och lördagskvällen gick vi ut också för att prova på nattlivet, men det har jag inga bilder från. Vi drog till ett ställe som hette the Lava Bar och de hade UV-kväll så alla hade glowsticks och UVfärg lite överallt i ansiktet, det blev en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0