Hemfärd

Vi lämnade ett fantastiskt soligt och fint Brisbane för ett rätt så kallt men såklart fortfarande fint Auckland. Det känns dock helt okej att vara hemma faktiskt. Flygningen sedan mellan Auckland och Hamilton (i det där minimala planet jag visade för en vecka sedan, ni vet?) var tusen gånger värre än den vi gjorde då vi var påväg ut dock. Om jag trodde att jag skulle dö då, så trodde jag att jag skulle DÖ igår. Det var väldigt blåsigt och regnigt när vi flög så både i lyft och landning så kände man hur vinden piskade runt hela planet som den ville. Planets svans for åt både höger och vänster konstant, så det är helt klart en av de värsta flygupplevelserna jag varit med om. Jag kom ihåg att andas i alla fall, så jag svimmade som tur var inte hahaha.
 
 


god lunch på Brisbane airport


Synd att fönstret jag satt vid var så repigt, för ni skulle sett hur vackert Auckland såg ut precis innan vi skulle landa. Gräset har fått tillbaka sin gröna färg nu efter några regnskurar och vattnet var alldeles grön/turkost och sedan låg solen på med ett orange/gult sken. 


I miniplanet lyckades jag och Emma hamna vid exit-platserna så vi fick ett par lappar att läsa igenom... Kändes bra att veta att man skulle vara först att komma ut ur planet vid en nödsituation iaf haha
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0