Lyx

Sedan jag kom in i detta hus har Sherie många gånger berättat för mig hur mycket hon tycker om min parfym. Jag kör på lite olika, men den hon tyckt mest om är Ma Dame från Jean Paul Gaultier. Eftersom jag skulle förbi en och annan tax-free nu såhär med mina australien resor så har hon bett mig att köpa den åt henne om jag hittar den. Jag hittade den inte i Gold Coast, men tänkte att Sydneys flygplats skulle ha den. Så när jag går igenom Sydneys tax-free frågade jag damen som jobbade där om de hade den och hon svarar "nej, dom har slutat med den här borta, den finns bara i Europa numera". Det irriterar mig lite när butiksbiträden pratar om sådant de inte har någon aning om för jag har ju sett parfymen tusen gånger i Auckland, men inte kunnat köpa den eftersom jag måste få den igenom säkerhetskontrollen på väg tillbaka från Australien. Jag gav då upp och tänkte att jag skulle kolla på Brisbanes flygplats i Maj när jag och Emma ska flyga hem därifrån. 

Klev av flygplanet i Auckland och tror ni inte man får gå igenom ytterligare en tax-free innan customs?! PERFEKT. Där fanns den ju. Så nu har jag gett den till Sherie och hon blev superglad. De verkade även gilla att jag shoppade lite sådär mitt i natten (landade ju 00.30), så jag fick lite presenter av dem. Har nu fallit lite för Jean Paul Gaultiers doft Classique.. så känner ni att ni har lite pengar över kan ni få ge den till mig i present eller så. Fick också en liten söt necessär och vykort med 3Deffekt, så 3D-brillor hängde med i kuverten haha! Lite kul. 
 


haha har en söt liten variant av Classique nu i alla fall, som får komma fram vid speciella tillfällen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0