"helgens" aktiviteter

Jag kan ju då säga det att det är mycket som ska göras och många personer att träffa när man precis kommit hem från andra sidan jordklotet. Har inte direkt haft en händelselös första vecka i Sverige om man säger så. Allt började med en överraskningsfest i fredags och sedan fortsatte helgen i samma stil och utvecklades till en nästan fullbordad roadtrip mitt i natten till Sundsvall i tisdags. Igår tog jag och Evelina det lugnt hemma hos henne och nu är jag åter i Umeå. Här kommer lite bilder:

Jag och Emma bakade en Pavlova till vad vi trodde var en mysig tjejmiddag i fredags


Vi tog med vår pavlova hem till Josefine där vi blev bjudna på en finfin fördrink innan de andra tjejerna skulle dyka upp


Men nä... På med mössa, ut och sätta sig i bilen igen. Vi fattade nada.


Alla var så fint uppradade utanför hos oss, och jag fattade verkligen inte vad som hände. Men gud så fina vänner och familj man har som styr upp årets välkommen hem-fest. Vi fick då inte bara pavlova till efterrätt utan även lite kladdkaka - gött


Jag och Frida egade oss lite


Och efter en händelserik kväll och natt så hittade vi lite tidningsbud på vägen hem, så vi fick med oss två tidningar


Lilla Jeppe var faktiskt och hälsade på i helgen, vilket var väldigt kul. Detta är en bild från i lördags som även den var sjukt händelserik

Här har vi hoppat till måndagen då vi satte oss med lite vin på ett fint ställe. Sedan fick vi för oss att vi skulle till Sundsvall för att hämta en av våra gamla klasskompisar... Men vi vände efter nästan halva vägen.


Sipan var i alla fall där, som jag inte har träffat på sjukt länge!


Tisdagskvällen drog jag och Evelina till kalasfolket Vämi och Linus för att se på Magister Flykt. Jag hade aldrig hört talas om det, men måste säga att det var sjukt underhållande. Insåg även att deras granne faktiskt har en flygande grill. Lite kul det med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0