Wellington

Så efter en lång biltur anlände vi till Nya Zeelands huvudstad, Wellington. Vi drog till Te Papa där vi kunde få uppleva hur en jordbävning känns (jag har ju redan fått uppleva det, men lite coolt att uppleva det utan att behöva vara rädd haha!), jag gjorde en egen bläckfisk, vi kollade på en film i 3D om en jättebläckfisk, såg en "maori kyrka" och ja.. massa mer, Te Papa är ju rätt stort om man säger så. Vi fick förvånandsvärt bra väder också, Wellington är nämligen känt för sitt dåliga väder haha!

Hittade svensk cider på restaurangen som vi blev lite småstammisar på, så man var ju barra tvungen att beställa det då. Snyggt glas fick man också "beautifully swedish".. yes!


Väl på Te Papa mötte vi dessa filurer


Som sagt så gjorde jag en egen liten bläckfisk. Visste inte vad jag skulle döpa den till..


När vi var klara på Te Papa så hittade vi dessa grabbar som hoppade från ett torn ner i vattnet. Rätt underhållande!

Sista morgonen i Wellington blev det frukost på Starbucks. Mumma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0