Oktober 2012

Den här månaden var nog en av de läskigaste i NZ hittills. Pga att min föredetta värdmamma sa upp sig på jobbet så försvann ju mitt au pair jobb där, så jag var tvungen att snabbt som attan hitta en ny familj eftersom jag ständigt behöver pengar så att jag kan resa runt och göra saker. Tack vare Emmas värdfamilj fick jag mig en ny familj 40 mil norrut (20 minuter från Emma!!) och behövde bara leva två veckor utan lön. Perfekt.

Det blev lov i skolan och jag försökte underhålla barnen genom att åka till olika lekparker samt till stranden


Drog återigen till ån i slutet av vår farm


Emma fick ÄNTLIGEN en hel veckas ledighet så att hon kunde komma ner till mig och hälsa på. Vi spenderade först några dagar i Otakitrakterna och drog till den mysigaste biosalongen i hela landet i Waikanae. Det var även nu jag hade fått reda på att mitt jobb inte längre fanns. Så jag fick ju flänga runt bäst jag ville.

Vi spenderade två dagar i Wellington och två dagar i Palmerston North. Galna dagar kan jag medge, vi råkade besöka en bordell och vi träffade på en pilot som pluggat svenska i tre år.


Jag köpte mig nya converse

När jag kom hem till Otaki frågade Madi om jag ville åka bort. Öh... okej. Så vi åkte till Greytown, sedan vidare till Masterton för att hyra en bil och då åkte vi till Hawkes bay (Hastings, Napier) och vi gjorde grymt mycket roligt!


Madi fick lämna tillbaka bilen i Masterton, medan jag tog bussen till Tokoroa för att stanna några nätter hos Emma för att några dagar senare träffa min förhoppningsvis nya värdfamilj i Putaruru. I Tongariro hade de en svensk flagga, en nyzeeländsk och en fransk flagga uppe. Vad var grejen med det?! Länderna i mitt liv ju, på en och samma plats ;)

Allting blev klart med min flytt. Jag hade efter besöket i Putaruru blivit med jobb igen, så jag åkte till Otaki för att packa alla mina grejer och dagen efter åkte jag upp igen. 14 timmars bussresa på två dagar. Mysigt. Första kvällen spenderades på brandstationen, precis som nästan varje fredag efter den

Jag och Emma drog till Hamilton för att se på bio. Vi hittade massa andra biografer förutom den vi skulle till så vi hamnade på Dunkin Donuts istället, och övervägde ett tag att åka skridskor, men det blev inte av hahah


Gjorde pavlova till efterrätt då vi skulle få "gänget" (de som alltid hänger här typ haha) på middag.


Efter pavlovan blev det kalas här hemma och jag lärde dem hur man kör kortspelet "fuck the dealer", får än idag höra om hur jag lurade dem alla för att de skulle bli fulla


Jag och Emma bokade en resa till Australien, VÄÄRT



Jag och Kaya var duktiga och plöjde igenom massor av hennes läxor
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0