Juli 2012

Bilderna från resan hör ju egentligen till juni, men jag bloggade inte om det förrän i juli så nu får det bli såhär. Jag reste alltså hela vägen till Nya Zeeland för att bosätta mig här de nästkommande 12 månaderna. Denna månad bestod av ridläger för småbarn på vår farm de två första veckorna och sedan bara allmänt häng för att komma in i familjen jag flyttat in hos.

Hittade den här på en toalett i Sydney, blev lite varm i själen haha!


Första dagen med min nya familj. Barnen blev helt till sig när de såg alla nagellack och allt smink


På ridlägret fick barnen se hur det gick till då en häst besöker tandläkaren

De fick mata våra grisar (och hundar..)


De fick rida till stranden som låg 700 m bort

En av min dåvarande värdmammas kompisar kom förbi och tog även med sig sin hund Bez. Jag och Bez blev bra kompisar den kvällen..


Barnen gjorde lyktor till ljusparaden som skulle äga rum för att fira Otakis huvudgatas ettårsdag.


Jag var fortfarande fascinerad över vänstertrafiken


Vecka 2 med ridläger, nu för lite äldre och mer erfarna barn. Vi drog till en å för att hästarna skulle få doppa fötterna lite (mitt i vintern går ju att tillägga...)


Jag och Staffien Britta fann varandra. Hon blev min lilla bebis där borta och varje kväll låg hon i mitt knä och sov såhär. En kväll matchade jag henne väldigt snyggt


Drog ut på promenad och fotade


Ljusparaden för Otakis huvudgata ägde rum


Vi fick valpar!!


Jag och Gill började jobba med Billy, "min" unghäst

Jag fick jobba extra som barnvakt hos Gills kompis. Även där fann jag mig en vän. Denna gång i Max.

På TV var det ett par coola grabbar som skulle prova surströmming i Stockholm. Gick inge vidare.


Lekte lite med barnen..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0