Hemma

Blev en intensiv långhelg för min del! Att pysa över till Australien var sjukt värt, men så mycket svenskar jag har träffat den här helgen har jag inte gjort sedan jag bodde i Sverige typ. Vi var första dygnet i Surfers Paradise och efter en galen utekväll tog vi bussen till Byron Bay för att spendera de två andra dagarna jag hade i Australien där. Det var som att alla i Byron Bay var svenskar. Överallt på gatorna såg man skandinaviska personer och språket man hörde på gatan var inte engelska, utan svenska. Så det var väl lite tråkigt då man inte åker till Australien för att träffa svenskar, men jag har haft sjukt kul tillsammans med Camilla så det var ju utan tvekan värt det.
 
I lördags flög jag då över till Gold Coast. Planet lyfte 16.15 och med tidsskillnaden så landade jag 16.23. Jag tog mig alltså till Australien på 8 minuter, det är ju inte så himla dåligt va? Sedan klaffade det sjukt bra så när jag kom ut ur flygplatsen så gick det precis en buss till Surfers Paradise där jag skulle möta upp Camilla. Den kvällen drog vi ut och busade lite, vilket var helt galet roligt. Sedan är det ju också regnperiod där för tillfället, så kvällen som hade varit strålande gick över till att regna så himla mycket att jag trodde att min mobil skulle bli vattenskadad. Det var precis som att någon vände en pool uppochner ovanför ens huvud. SJUKT. Och det ena ledde till det andra så dagen efter hade jag och Camilla fått tag på nya klädesplagg av andra personer då våra egna var så sjukt blöta. Så jag sitter här i Nya Zeeland nu med någon annans Rip Curl shorts och T-shirt... Det är då ett Australienskt surfar-märke som är lite halvdyrt haha! Så det var ju lite random och lite kul. Nåja - lite bilder:
 



På planet kunde man sitta och kolla på Wallander, lite småballt tyckte jag.


No umeå här borta haha ;)


Väl framme i Australien blev jag bjuden på en klarblå himmel och strålande kvällssol, trots "regnperiod", så det var ju generöst


Sedan har jag inte så många fler bilder från Surfers Paradise. Jag och Emma ska dock dit igen i Maj, så det blir skoj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0