Minnen

Det är ganska häftigt hur luktsinnet kan bringa fram så många minnen. Som jag nämnt tidigare så ska köket i det här huset göras om och golvet måste därför bort. Just nu har vi fått fram ett lager golv som är helt grön/gul rutigt.. fantastiskt fagert om jag får säga det själv. Det sitter som berget dessutom så idag tog Jim fram en värmegrej som gör det lätt att skrapa bort golvet. Detta luktar lite speciellt och tog mig direkt tillbaka i tiden då mamma köpte olika skåp och grejer på loppis som hon värmde på detta sätt för att kunna skrapa bort gammal färg ifrån. 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

Denna hemlängtan..... Skönt att kunna känna så, men ack så jobbigt ibland. Som sagt, nu börjar det dra ihop sig o snart är du hemma :)

Puss o kram!

Svar: Det är lite blandade känslor för jag älskar ju att vara här borta också, men man kan ju inte låta bli att vilja ha det man inte kan få för tillfället. Nåja, 11 veckor kvar nu bara, ingenting egentligen ju :)
Emilie

2013-04-10 @ 07:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0