Jobba på

I fredags efter netballen stack vi över till brandstationen som varje vecka. Den här fredagen var lite annorlunda dock, vi sattes i arbete inför hangin (berättar vad det är för något i nästa inlägg) som skulle äga rum dagen efter. Det var ett välgörenhetsevent för att samla ihop pengar till både Tokoroas och Putarurus brandkårar. Så vi alla satt och skalade potatis, kumara (sötpotatis) och pumpa tills vi hade skavsår i händerna. Sedan skulle allt skäras upp och läggas i blöt i stora kylboxar osv. 


MItt i allt ville Emma få tag på mig också, så jag ringde upp henne. Tydligen fick hon ledigt i helgen och ville pysa iväg till Taupo. Så när klockan slog 18.00 pyste jag iväg hem för att duscha och göra mig lite halvt iordning och sedan stack jag ner till Tokoroa för att hämta upp Emma och så for vi iväg ytterligare 7 mil söderut för att hänga i Taupo. Sjukt bra kväll blev det, precis som alltid! Det är världens guldkorn den där staden, så om ni har vägarna förbi Nya Zeeland så MÅSTE ni stanna där. Har inga bilder från kvällen dessvärre :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0