Igår....

Som varje fredagkväll så blev det att vi drog till brandstationen här i Putaruru för att käka middag. Efter all fish & chips var uppäten så började det snackas om att dra till Tokoroas brandstation (20 min bort med bil) eftersom de alltid drar till med värsta festerna på fredagkvällarna. Tydligen är det standard att inte dra hem före 3 på morgonen från deras station. Efter många om och men blev det bestämt att Sherie (min värdmamma) skulle köra dit tre kalasbrudar och de tyckte att jag skulle med också, så det var så det blev.
 
Vi kom dit strax efter 9, allt började med lite dricka (jag kan nämna att jag höll mig nykter, drack två Cola Zero på hela kvällen) och musik + allmänt prat. De är otroligt festliga där borta i Tokoroa, fantastisk stämning där. Sedan tyckte tjejerna att vi skulle köra fuck the dealer eftersom jag lärde dem det för några månader sedan och de tyckte att det var lite roligt så då drog ju alla ölspel igång. Efter ett tag frågade de om jag fått åka i en brandbil nångång, jo... det har jag ju (hade de verkligen tänkt köra omkring mig påverkade..? Och mitt i natten? Kan man ju undra). Och sedan stod de och funderade ett tag, så kom frågan: "men har du haft en brandmans utrustning på dig nångång?". Nej det har jag ju faktiskt inte. Så här kommer lite bilder från kvällen och så får ni se vad som hände efter den där frågan...

Deras station är bra mycket större än vår, de hade en projektor styrd från baren också.. high tech....


Brudarna blev bjudna på jägerbomber... Var väl där det gick utför

De började ju då dra på mig all utrustning, sedan hakade Kelly på också - så det är Kelly till vänster och jag som skrattar iväg till höger


Cooper är årets clown, vilken kalasprick han är!


På hemvägen snoddes det en vägskylt och tre koner från en plats där det var vägarbeten på G. Bra kväll med andra ord! haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0