Fredags

Det blev en händelserik helg det här. I fredags vaknade jag som vanligt kl 7 på morgonen för att göra iordning barnen och deras skolluncher inför den sista skoldagen på veckan. Denna morgon hade jag helt plötsligt två extrabarn som sprang omkring här hemma också eftersom några av mina värdföräldrars bästa vänner fått rusa in till sjukhuset torsdagnatt för att deras tredje barn var påväg. 

Så det var fyra luncher att fixa, fyra barn att hålla reda på, fyra barn som skulle ha på sig sina skoluniformer, fixa håret och borsta tänderna osv. Hur klarar Emma av det varje dag? ;) Nej då, så farligt var det ju inte (men jag är ändå tacksam över att vi bara har två barn här hahaha). 
 
På eftermiddagen hade Kaya och Brooke två matcher vardera i netball att spela (lite som basket fast ändå inte, man får inte springa med bollen och korgarna ser lite annorlunda ut då det inte är något plank där bakom). Så vi drog dit, jag och alla fyra ungar, så satt jag och extrabarnen och kollade på när Brooke och Kaya körde sina matcher.
 


Och ni ser ju vilket fantastiskt väder vi fortfarande har, trots att april är höstmånad nr 2 (alltså typ det som skulle räknas som oktober hemma?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0