Guy Fawkes

I England firas denna högtid och NZ har då hoppat på och gör detsamma. Det är lite luddigt vad högtiden handlar om, känns inte som att någon riktigt vet varför här. Men det var i alla fall en viss Guy Fawkes som försökte spränga någon byggnad för att mörda någon viktig person. Han misslyckades dock och hängdes. Idag bränner man honom på bål en gång per år? haha! 
 
Vi firade detta på brandstationen, Emma kom och joinade oss också. Barnen fick en gammal brandmansdräkt att fylla med papper och grejs, sedan satte de en ballong som huvud och detta var då Guy som skulle få vara längst upp på våra brasa. Sedan satte fyrverkerierna igång, så jag antar att detta liknar vårt Valborgsfirande. 
 
Det var i alla fall en trevlig kväll!
 
När barnen gjort iordning Guy så lät de honom ligga såhär, där jag satt så såg det ju ut som att någon bara låg där på marken så jag blev rädd ett x-antal gånger.


Sedan kom glowsticksen fram, så jag stoppade två st i örat hehe ;)

Brooke gjorde sig ett gigantiskt halsband av glowsticks!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0