Nya Zeeland för fan

Det hände sjukt mycket under resan, hade hjärtat i halsgropen nååågra gånger. Tyskland alltså, dom är vidriga på både Frankfurts och Düsseldorfs flygplats. Visst, dom är sjukt noggranna, så det är ju bra, men jag blir så jäkla stressad av det. Då är jag inte den som stressar mycket heller haha!
Först sitter en kille där och säger typ "du måste ju ha ett pass från Nya Zeeland om du ska få stanna mer än tre månader". What.. the... fuck? Vem fan har ett sånt pass om de inte ens är därifrån? Eller bor där permanent? Så jag räckte fram mitt visum lite försiktigt och då gick det bra. Jag menar snälla, fråga efter pass ELLER visum då? Sluta skrämma små svenskor som vill iväg till andra sidan jordklotet.
 
Sen kan jag berätta om resten en annan gång. Bjuder på lite bilder sålänge.
 
Det blev en och annan kaffe under denna 40-timmarsresa, så att jag skulle se lite sysselsatt ut. Provade nya sorter varje gång, tänkte att jag skulle lära mig något på vägen. 
 
Jag blev helt förälskad i Australien när jag var förbi igår. Fick se årets soluppgång och terminalen som jag var i hade bara stora fönster längs väggarna så det kändes som att man var där ute och fick uppleva det på riktigt.
 
Hittade den här klisterlappen på en toa i Australien. Respekt. Hade dock varit lite coolare om Umeå fått vara med... men ändå. Go Sweden!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Larsson

Vad bra, nu kan jag andas ut när jag vet att du är framme helskinnad! :D

Svar: Haha men sötis! Af cåårs vetty!
Emilie

2012-07-01 @ 06:38:04
URL: http://www.horseinspiration.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0