Matamata

Grisarna och fåren får alla icke-kött matrester (köttet går till hundarna) så idag fick jag ta mig en sväng förbi deras hage och slänga ut det. Otroligt underhållande faktiskt. Storgrisen, aka Porky, låg och sov och märkte inte att jag slängde ut maten så jag fick gå runt i halva hagen innan jag hittade honom sovandes i ett litet skjul. Jag viftade med plastpåsarna och petade lite på honom, då jäklar satte man fart mot maten! Det finns inte en gång den grisen går snabbt, förutom när det gäller mat förstås. Kan inte sluta skratta när jag är i den där hagen alltså.


Kommentarer
Postat av: Harriet

Hej Emilie!
Det är så kul att läsa om dina dagar på andra sidan jordklotet :)
Ta hand om dig!

Kram

Svar: Men härligt! Ja ta hand om dig med och hälsa familjen från Nya Zeeland!kram!!
Emilie

2012-07-05 @ 17:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0