Igårkväll

Så igår fick jag agera barnvakt åt en familj som bor ca 1 mil härifrån. Jag hittar ju utan problem till motorvägen, och jag visste åt vilket håll jag skulle. Sedan får jag veta att jag ska komma till "Peka Peka" och sen ska jag svänga höger till deras uppfart. Om jag får syn på "Greenhill Rd" så har jag åkt för långt. Mamman i familjen sa att hon kunde knyta fast en ballong vid infarten till dem och ännu fler ballonger längs vägen genom skogen. Super!
 
Jag åker och åker och åker, tror att jag har missat allting, men helt plötsligt får jag syn på Peka Peka - YES! Sen är det kolsvart längs hela vägen, hon sa något om att när det blev två filer så skulle jag hålla höger och svänga av så fort jag ser en blå brevlåda. Tror ni att det var kolsvart där runt kl 19 eller? Tror ni att dom har gatulysen? Tror ni att det var lätt att se en blå brevlåda? Tror ni att jag kunde se någon ballong nånstans eller? Nä. Så jag såg den där jävla Greenhill Rd och vips så hamnade jag i Waikanae som då är en helt annan stad. Hahahha, lyckat. Jag fick ringa Hollie och vända tillbaka så fick hon komma och möta mig på Greenhill Rd och tillslut så kom jag fram.
 
Kändes helt ok att mer eller mindre direkt skicka barnen i säng och sedan bara ligga i soffan och se på film under tiden som jag väntade på att föräldrarna skulle komma hem. Lättförtjänta pengar om man säger så. Sötmamman hade köpt lite chips och grejer till mig också, otroligt gullig familj haha! Två fina hundar hade dom också. Lilla Mac som ni då fick se tidigare låg med huvudet i mitt knä i princip hela kvällen haha.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0