Dagens goda gärning

Snön som kommit inatt/idag är ju helt galen. Idag när jag skulle hem så åkte jag ju buss. När jag skulle hoppa av så möttes jag av en snöhög lika stor som mig själv, hade ca 1 dm mellan bussen och snöhögen. Så fick halvt slicka mig mot bussen för att ens kunna ta mig in på trottoaren, hade inte busschaffisen sett mig så hade jag ju förmodligen fått en eller flera tår överkörda också. Lite läskigt.
I alla fall så ser jag där på trottoaren en stackars liten tant som sitter fast med sin rullator i en snöhög, vettetusan hur hon lyckades få dit den för det såg nästan ut lite som att hon försökt bestiga snöhögen då rullatorn var i axelhöjd ungefär. Jag frågade om hon behövde hjälp och hon började bara babbla på om hur mycket snö det var så jag tog saken i egna händer och hjälpte henne få ner rullatorn och ledde henne dit där det var plogat. Efter det blev hon ännu mer pratsjuk så jag stod och pratade lite med henne ett tag haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0