Skolavslutning, typ.

Igår hade de något de kallar för en prisutdelning på skolan. Det påminde egentligen om våra skolavslutningar hemma eftersom barnen sjöng/uppträdde, och istället för att ge ut stipendier och grejer så fick barnen pokaler och olika certifikat. Fick än en gång se the haka (krigsdansen jag och Emma såg på Te Puia i söndags), barnen var sjukt duktiga alltså. Det roligaste med the haka är ju att de spärrar upp ögonen och ser lite halvgalna ut, sedan väser de och räcker ut tungan och sånna grejer. Så det är rätt kul att se för oss som inte har detta i vår kultur. Föräldrarna som satt runt mig satt däremot och gäspade och höll på med sina mobiler, medan jag, utlänningen numero uno, satt där lite fascinerad haha.
 


Den äldsta dottern i familjen, Brooke, var fågeln till vänster i välkomstdansen


Både Kaya och Brooke har varit duktiga i skolan detta år, och fick därför gå upp på scen för att hämta ett certifikat som bevis på detta


Sherie, min värdmamma, är med i skolans styrelse så förutom att hålla ett tal inför alla i salen så fick hon även dela ut pokaler till andra elever som utmärkt sig extra mycket inom olika områden (sport, aktiva inom elevråd etc.)

Sen drog vi till Sheries pappas café så tjejerna fick varsitt bakverk då de varit så duktiga. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0