Nu är det jul igen

Julen i år kommer vara så galet konstig. Kan absolut inte påstå att jag saknar snön och kylan som Sverige så glatt bjuder på varje år, men att det inte är sådär mysigt vintermörkt ute saknar jag helt klart. Här skiner solen och temperaturen sviker oss inte en gång. Det är sommar.
 
Igår åkte julgranen och lite julpynt upp från källaren, lite skrattretande vad de kallar julpynt och sånt i utlandet måste jag säga. Jag tycker ärligt att Sverige är ett av världens vackraste länder på julen. Det pyntas så himla smakfullt (i de flesta fall!!) både i hem och ute i själva städerna. Andra länder verkar slänga på precis allt som blinkar, glittrar, skiner och bara syns allmänt mycket på exakt allting. Så julgranar, hyllor, hustak, skyltfönster och sådana grejer bildas till stora faromoment för epileptiker i princip. Har ett SJUKT klockrent exempel från Frankrike förra året hahaha, slänger upp en bild nedan. Sen får ni se vår fina julgran också, kommer definitivt sakna doften av en riktig gran, den doften kan ju fylla ett helt hus med julkänsla!
 
Så smakfullt pyntat, seriöst.. vem tyckte att det där såg bra ut?


Vår julgran, betydligt mer smakfullt pyntad! haha, men... ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0