Vidare till Napier

Eftersom vi hade lite för roligt kvällen innan så var i alla fall jag helt körd tills klockan var typ 17 nånting. Och det var inte alls roligt att behöva åka bil på en väg som slingrade sig lite för mycket där mellan bergen. Vi fick lov att stanna några gånger och på ett av ställena råkade vi dessutom hitta årets utsikt. Blev lite paff faktiskt. 
 
Väl i Napier hittade vi ett otroligt sött och hemtrevligt litet hotell. Eftersom vi inte riktigt hann uppleva staden så satsade vi på att istället ha en trevlig utekväll. Det gick inte riktigt heller. Vi var mitt i stan, eftersom vi tänkte att logiskt nog är det där som det händer, men nä.. tydligen skulle man till andra sidan hamnen för att hitta lite mer ungdomar. Så vi träffade många äldre personer, en del trevligare än andra. Två stycken ville jag ge en smäll, ena för att han var allmänt otrevlig och den andra för att han var dryg och hakade upp sig på att Australien var bästa landet ever och att we are young and free. Det var på riktigt allt han sa i kanske 1 timme haha. Men det var en upplevelse det med.
 
Dagen efter var det en stor marknad precis utanför vårt hotell så vi strosade omkring lite där. Köpte varsin våffla och Emma hittade några böcker hon köpte osv. Sen käkade vi på donken och strosade lite på stan tills det var dags för mig att sätta mig på bussen hem. En trevlig helg var det, utan tvekan!
 
påväg till Napier hittade vi detta place av en slump


Det blev "lyx"middag på kvällen i Napier. Efterrätten var ett måste.

Första stället vi tänkte dra ut på var det såhär mycket folk på. Klockan var ändå cirkus halv ett när jag tog denna bild. Efteråt kom en kille med rakat huvud och tatuerad över hela skallen och stötte på mig, dååå bestämde vi oss mer eller mindre för att dra vidare när vi druckit upp.

Nästa ställe var ett karaokeställe. Mannen på bilden är kille nr1 jag hade kunnat slå till. Han påstod att han var synsk och på bilden läser han massa viktig information ur Emmas handflata.. juste. Han var tydligen jäklig generös också som inte tog betalt. Hm.

Sen har vi kille nr 2 jag hade kunnat slå till i mitten på denna bild. Han hakade som sagt upp sig på Australien och att we are young and free. De andra två kände honom däremot inte, men de verkade otrolligt tjenis så jag blev galet förvånad. Snubbarna till höger och vänster höll i alla fall på att spela in en dokumentär om en transsexuell tjej. Haha, random, jag vet.

Våra lakan på hotellet. Hemmatrevligt som sagt haha!

På marknaden dagen efter :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0