Ja må hon leva

Igår började dagen med att jag vaknade innan väckarklockan för att barnen väsnades ute i hallen (de ville att jag skulle vakna) och tränade på att sjunga "happy birthday". Tror helt ärligt att de var mer taggade än jag hahaha. Jag envisades dock med att ligga kvar i sängen tills 7.30 då jag egentligen skulle upp. Så när jag kommer ut blir jag informerad om att jag måste sitta mitt på vardagsrumsmattan och vänta där. Sagt och gjort. Sedan kommer både Olivia och Ben med varsitt paket och varsitt kort till mig. Otroligt gulligt, av Olivia fick jag det första halsbandet med fjädrar på, sjukt fint. Av Ben fick jag nitarmbandet. De hade valt ut grejerna helt själva. Sedan fortsatte dagen med att jag absolut inte fick göra något husarbete, perfekt. Så jag gled runt på gården, matade vissa djur (sånt kan man ju inte direkt ta ledigt ifrån haha) och vissa stunder sken även solen så jag kunde njuta av den. Dagen rullade på och jag var rätt nöjd med att jag fått två presenter, trodde inte ens att jag skulle få något. 
 
Sedan kommer Chris (pappan) hem från jobbet och håller ett paket i sina händer, på paketet var det min egen mammas handstil, så ett paket hittade hit från Sverige till och med! Fick studentkatalogen med bilder på alla som tog studenten i Umeå och en tidning (skönt med lite svensk läsning faktiskt). Där trodde jag återigen att vi kommit till slutet, men nä.
 
Precis innan det är dags för Olivia att gå och lägga sig så släcks alla lampor. Plötsligt börjar alla sjunga och ut kommer Gill (mamman) med en stor chokladtårta som det står i Happy Birthday i rosa på. Där dog jag ju lite haha! Fick ett till litet paket, denna gång från Gill och Chris. Fick ett halsband gjort av valben och snäckskal som ska ge en tur och skydda en speciellt när man reser över vatten. Sedan fick jag även en nyckelring som föreställer en kiwifågel som är väldigt traditionellt för Nya Zeeland. Är jättenöjd med min födelsedag. Den blev bättre än jag trodde. Jag förväntar mig oftast ingenting, då blir man ju alltid positivt överraskad om något bättre händer.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine

Helt underbart!! Härligt att du fick en toppen födelsedag och med den coola inställningen du har till livet, så kan det inte bli något annat. Puss på dig!!!

2012-08-22 @ 07:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0