Älskade Taupo.

Det blev ju bestämt som hastigast att jag skulle dra iväg till Taupo och Napier denna helg. Satte mig alltså på bussen i fredags för att hoppa av 5 timmar senare i Taupo. Äääälskade Taupo. Under bussresan tänkte jag tillbaka på hur roligt vi hade det för tre veckor sedan när vi var där, och jag blev lite rädd att mina fina minnen skulle bli förstörda ifall kvällen inte skulle bli lika bra i fredags som den var för tre veckor sedan. Jag hade ingenting att vara orolig över kan jag bara säga. När vi inte stod och samtalade med kostymnissar som spelade biljard, så stod vi och dansade till diverse rocklåtar tillsammans med 50+are. När vi inte gjorde det, så stod vi och rockade loss på dansgolvet med alla olika sorters människor. Jag hade under kvällens gång alltid på mig någon form av huvudbonad (mössa, keps, pirathatt osv) tillhörande massa olika personer, samt en fjäderboa och så vidare. Det var en perfekt kväll och jag undrar verkligen om Taupo kan göra en besviken?
 
När Finns (baren) stängde så samlades alla ute på gatan för att antingen köpa fyllekäk eller vänta på skjuts - eller som vi, bara hänga med allt folk för att vi inte kände oss riktigt färdiga med kvällen ännu. När jag och Emma då står där och pratar med lite personer så ser vi hur en tjej vi hängt med tidigare under kvällen blir (brutalt) dragen till en fet polisbil av sisådär 7 polismän. Det var sånt där man bara sett poliser göra på TV och det var också helt sjukt för mycket gjort av dem eftersom tjejen knappast gjorde motstånd. Det som hände var att hon inte hängde med i svängarna eftersom hon var så galet alkoholpåverkad. Tyckte synd om bruden. Men men, vi hade en himla bra kväll och sista ölen tog vi vid klockan 5. Stabilt som tusan!
 
Dagen efter blev det bakismat på KFC, ett försök till att sova i bilen då vi behövde checka ut från hotellet kl 10, sedan handlade vi lite färdkost till vår resa till Napier och trots att vi båda var rejält bakis så köpte vi mjölk, banan, fruktsallad och vatten?!

"Jodå, så att här har man ju legat" stod det minsann på min säng. 


Obligatorisk middag på Breakers


Hittade plattång inne på tjejtoan på Finns


Kostymnissarna jag nämnde ovan var kostymnissar just för att det var svensexa på schemat. Brudgummen to be  var tvungen att slutföra dessa uppdrag, dessvärre ville vi inte hjälpa till med något.


Jag och Joe som var utklädd till en tomte sist vi träffade på honom haha! Och ja, här har jag både fjäderboa och okänd huvudbonad på mig.

När jag anlände till Taupo dagen innan så såg jag en liten flicka som gick förbi med en snöboll i handen. Jag förstod inte riktigt hur det var möjligt då de endast har snö uppe på bergen här. Men se på tusan, någon har styrt upp en liten pulkabacke åt barnen där hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0