Sådärja

Nu har alla olika partier bombarderat min postlåda för att vinna just min röst. Jag är inte alls insatt och vet inte alls vad jag ska tycka. Jag har ingen som försöker påverka mitt val, så allt hänger ju på mig och att jag ska få min egen uppfattning.

Men när alla påstår att de vill satsa på arbeten till unga, alla vill allas bästa och alla vill si och alla vill så. Jaha, varför har vi olika partier då? Allt verkar mest handla om att försköna verkligheten så mycket som möjligt så att fler ska välja dem, på det sättet vinner man valet och kör sedan på med allt man lovat så gott det går.

Nej, politiker lär jag aldrig bli, men om någon insatt själ skulle kunna berätta för mig lite kort vad alla olika partier står för så kan jag väl dra iväg en röst på söndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0