Ryggproblem & överhettning

Idag skulle vi stylister medverka i Umeå Fashion Weekend. Jag började dagen med att sminka en tjej i Stylist-ettan och resultatet ser ni nedan. Efter det satte jag mig och räknade lite matte i väntan på att de andra skulle bli klara (5 st andra i klassen).

När alla blivit klara tog vi vårt pick och pack och gick in till stan för att börja sminka cirkus 10 andra modeller. De skulle ha flera olika sminkningar, så vi hade 15-20 minuter på oss att göra klart en hel sminkning.
Det var rostiga färger på ögonen med hallonröda läppar, aliensmink, wetlook, sotningar och kattliknande m.m...

Stolarna var långt ner så vi alla har fått stå och böja oss. Rummet var otroligt litet och med lampor varmare än solen så temperaturen i det där rummet som jag stått i de senaste 5 timmarna har dödat mig. Nu fick ni en förklaring på rubriken också ;)

Tjejen jag sminkade runt 8 imorse.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0