Hur gör man?

Det här vet jag att många redan vet, men nog finns det alltid någon vilsen själ där ute.

När du plockar dina bryn ska man utgå från den här mallen. Lägg exempelvis en pensel eller penna mot näsvingen och rakt upp mot ögonvrån, där ska brynet börja. Vinkla sedan penseln/pennan så den går från näsvingen genom iris, där ska brynets högsta punkt vara. Förflytta penseln från näsvingen till ögats yttre vrå, där ska ditt bryn sluta.

Ett annat fel som många gör är att plocka så man får ett "spermieformat" ögonbryn... hängde någon med nu? Det är i alla fall inget man direkt ska sträva efter. Plocka hellre så brynet blir "jämntjockt" (vilka ord jag får för mig att använda denna natt..), sen blir det givetvis smalare ju längre ut på brynet man kommer. Det är fullkomligt normalt och ger ögat ett litet lyft :)

Nu kanske man inte ser sådär jättebra, men såhär såg mina bryn ut för två år sen. Dom ser ju inte helt fyskam ut, men var alldeles för tunna längst ut.


Här är mina bryn idag, dom har fått växa till sig lite. Det var typ det första vår spalärare gjorde, gick runt och sa vad alla skulle göra med brynen. Haha.. Och gud vad svårt det var att hitta bilder så man ser brynen rakt framifrån och som jag inte redan har visat. Ursäkta bilden, men........ ja, det var inte själva mig vi skulle kolla på va?

Kommentarer
Postat av: marie

men gud, mina ser ju helt förjävlig ut om man jämför med dina snygga! :o

2010-06-14 @ 01:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0