Färga ögonbryn

Jag har gått omkring i två veckor och sagt att jag ska färga brynen, utan framsteg. Ganska töntigt med tanke på att det inte tar längre än 5 min.

Det man behöver:

Ögonbryns-/fransfärg
Väte (får färgen att fästa)
Vaselin (får färgen att inte fästa där den inte ska det.)
Någonting att blanda i
Orangepinne, används för att applicera färgen och för att blanda färgen. En orangepinne behöver inte vara orange, det är den lilla blåa i det vänstra hörnet :)


FÖRE



EFTER



Färgen ska sitta i allt mellan 30 sekunder till 5 minuter. Det beror helt på hur mycket effekt man vill ha. En sak man ska tänka på när man färgar ögonbrynen är att ALDRIG LÄGGA PÅ SVART FÄRG. Har jag skrivit det tydligt nog nu? :) Ni vill väl inte springa omkring och likna Charlie Chaplin?

Jag blandar grått och naturbrunt (50%, 50%), det är det gråa som gör det mörkt. Vill ni ha ljusare än mig, mer naturbrunt och mindre grått (exempelvis 70% naturbrunt, 30%grått).

Snyggt ju. Eller?!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0