En tant sticker ut ur min mun

Ibland är det något som går snett. Något som gör att jag och Kajsa viker oss dubbelt av allt skratt som bara måste ut. Jag har precis kommit hem från träna och där hände det grejer minsann.

Allt började utanför Tränas lokaler. Jag står och pratar om en tand som jag aldrig tänkt på förut, hur mycket den faktiskt sticker ut och ser ful ut. Men när jag säger det så kollar jag på allt som finns runtom mig och har tankarna någon annanstans så det blir "Men när jag kollar på mina tänder i spegeln så ser jag bara en tant.." sen insåg jag mitt misstag och blev tyst, vilket gjorde meningen så mycket roligare.

Efter träningen duschade vi och sen gick jag till andra sidan av omklädningsrummet för att föna håret, stod uppochner och fick väl alldeles för mycket blod i huvudet. Kajsa satte sig bredvid mig och skrapade bort gammalt nagellack från hennes tår då jag bara satte mig ner, gav henne hårfönen och tog över hennes jobb. Satt och fnissade lite samtidigt som jag tänkte "tänk om någon kommer in nu, det här ser ju rätt sjukt ut". Jag sitter där på golvet och skrapar bort nagellack från någon annans tår, den vars tår blir skrapade på sitter med en hårfön i handen och varvar mellan att föna sitt eget hår och någon på golvets hår också.

När jag fått bort allt nagellack så går jag iväg till andra sidan omklädningsrummet där jag hade mina grejer (vi var ensamma just då), så börjar Kajsa sjunga "KNIFE, KNIFE, KNIFE, KNIIIIFE" (annoying orange, ringing any bells?). Givetvis kommer en tjej in just precis då och jag sitter där och vet inte riktigt hur jag ska kunna hålla mig för skratt. Så jag gjorde inte det.

Sen blir vi ensamma igen. Kajsa har slutat föna håret och kommit över till min sida av omklädningsrummet, då sätter vi oss där och bara snackar. Tills vi börjar med "HÖHÖ.. Jaaag tänker med hjääärnan" och pekar på lite felaktiga kroppsdelar. Självklart ska någon entra rummet precis då också. Vi satt där och förstod inte riktigt hur vi skulle hålla oss för skratt. Så vi gjorde inte det.

Nu ska jag sluta döda er med all text, men det hände ju 305 andra roliga saker också som kanske inte låter sådär överdrivet roligt i era öron, men ni vet hur det är. Ibland är humöret på G och det går inte att hålla det tillbaka. Kan berätta att hela sagan slutade med att jag ligger över två pallar och Kajsa sitter på golvet bredvid. Så surrade vi i kör :) Går ju att nämna att det var folk där inne som inte riktigt visste var de skulle ta vägen då detta ögonblick utspelade sig. Vackert va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0