Something

Har rätt lite att göra just nu, passar på att göra en liten sminkning och varför inte dela med mig om hur?

Började med att göra basen, använder mig då av Cover All Mix som är världens bästa concealer från Make Up Store. Min foundation kommer från I.D, de använder sig av mineralprodukter som faktiskt vårdar din hy istället för att täppa igen och vara jävlig!





Jag är ingen rougemänniska, ibland är det väl okej med lite rosiga kinder.. men helst av allt "shadear" jag ansiktet med antingen en mörkare foundation eller ett puder i en mörkare nyans än vad jag ska ha. Solpuder kan vara lite too much för mig som är rätt blek under vinterhalvåret. Nu använder jag mig av en foundation från Yves Rocher och den applicerar jag under kindbenen upp över tinningarna och längst upp i pannan. Ibland lite under hakan också, bara för att skapa lite fler skuggor i ansiktet och smala av lite!





Nu till ögonen. Den vänstra skuggan heter Vanilla, den använder jag under exakt allt som basskugga. Hur många har upplevt att ögonmaken lägger sig i fula veck efter någon timme? Med en primer eller basskugga så förhindrar vi detta. Se till att du lägger den i alla små linjer och veck över hela ögonlocket så kommer vi ha en fint sittande make hela dagen.

Därefter applicerade jag lite monty längs halva globlinjen ungefär. Just för att detta ska vara en diskret vardagsmake (+ att jag lätt ser översminkad ut annars ;))





Jag lägger även lite skugga under ögonen också, med en sneställd pensel. Det ramar in ögat fint.





På med lite eyeliner så blir varje sminkning 1000 gånger finare! Lägg gärna handen lite mot kinden så får du bra stöd och en jämn linje. Dra inte din eyeliner för långt ut och tänk på att "kråksparken" längst ut måste peka uppåt, annars får du så ledsna ögon och det vill vi ju inte!






På med massa mascara och lite läppglans så har du en finfin sminkning! Lägger du till röda läppar så får du en fin klassisk sminkning! Men det kan vi ta en annan gång ;)

På med massa mascara och lite läppglans så har du en finfin sminkning! Lägger du till röda läppar så får du en fin klassisk sminkning! Men det kan vi ta en annan gång ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0