Nails

Här är vad jag använt mig av. Bas- och topplack från Nouba. Grönt lack från China Glaze. Roströd eyeliner från Make up store (allting går ju..)

Resultatet

Ni som ofta målar naglarna kanske upplever att ni får luftbubblor under själva lacket? Undvik det genom att endast dra tre gånger med lack...penseln? haha. Vad heter det? :D I alla fall, ett drag ut åt vänster, ett drag ut åt höger, sen ett i mitten. Sen ett till lager och topplack så är det klart :)

 

Nu till en annan grej. Jag är ju en av dom som aldrig bitit på naglarna utan gärna haft långa och välskötta "klor" på fingrarna. Nu när jag började stylist med spa fick jag veta att under en nagel så finns det lika många bakterier som befolkning i Sverige. 9 miljoner bakterier under EN nagel alltså. Förhoppningsvis har man ju 10 fingrar också. Vi med långa naglar bär alltså omkring på 90 miljoner bakterier på våra händer. Oj då. Så vår spa-lärare tvingar oss att klippa av dom. Jobbigt. Jag längtar efter sommarlov så jag kan få tillbaka mina jävla 90 miljoner bakterier igen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0