Utvecklingsdags

I tisdags ringde Gill mig och sa att hon förmodligen fixat ett jobb åt mig. Om jag ville förstås. Men eftersom hela grejen har med make up och hår att göra så kunde jag ju inte ens låtsas att jag inte ville ha det. Hennes kompis på Otaki theatre behövde någon som kunde hjälpa dem nu när de håller på med en show med 70tals-tema. Jag åkte dit igår för att bara prata med Gills kompis (trodde jag), men blev direkt inkastad i ett minimalt rum med 40 pers i som gjorde alla möjliga olika frisyrer och sminkningar. Kände mig direkt som hemma, det är ju lite sådär det går till har man märkt genom åren i skolan haha. Så nu är det klart, jag ska hjälpa dem nu tre helger framöver och så fort det blir någon annan show lär de också höra av sig då detta är en stad med inte alltför många make up artister hahaha. Känns skitroligt och jag börjar redan imorgon då det är premiär.
 
Det var final rehearsal igår så jag fick sitta och se på hela showen


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0